טיפים לסובלים משחיקת סחוס

אצל מרבית האנשים הנזק למפרקים מתרחש בהדרגה ובאיטיות לאורך השנים. ישנם אנשים שכמעט אינם סובלים מהמחלה והמחלה אינה משפיעה על הפעילות היומיומית שלהם. לעומת זאת, ישנם אנשים להם שחיקת הסחוס (האוסטאוארטריטי) תגרום לכאב משמעותי ותפגע בתפקוד היומיומי. לפניכם המלצות כיצד תוכלו לסייע לעצמכם ביומיום למרות כאבי המפרקים:

הנוסע המתמיד

אם כואב לכם להיכנס ולצאת מהאוטו, נסו להכניס תחילה את הגב ואז הכניסו את הרגליים בתנועת הנפה קלה. כאשר אתם יוצאים מהאוטו, עשו את ההיפך – תחילה הוציאו את רגליכם מהרכב ואז משכו את גופכם מעלה. שימוש במושב עם חרוזים יכול להקל על הכניסה והיציאה מהאוטו.

נעליים, היכון צא!

כדי שתוכלו להישאר פעילים גם אם אתם סובלים משחיקת סחוס, חשוב שתנעלו נעליים נוחות שתומכות היטב בקשת כף הרגל. אל תתפתו לנעול נעליים פתוחות שאינן תומכות ברגל כראוי, גם אם קשה לכם לקשור את השרוכים. הפתרון במקרה כזה הוא שימוש בשרוכים אלסטיים – נעלו את הנעליים ובקשו ממישהו שיקשור את השרוך פעם אחת. לאחר מכן תוכלו בקלות לנעול ולחלוץ את הנעליים.

אם במטבח היו גלגלים

העבודה במטבח הינה עבודה פיסית לכל דבר – אנחנו עומדים כשאנחנו שוטפים כלים או מכינים אוכל, סוחבים כלים כבדים לארונות ועוד. אם קשה לכם לעמוד במשך זמן ממושך, כדאי לכם לנסות להשתמש בכסא משרדי על גלגלים. מגש על גלגלים יכול לסייע לכם להעביר כלים ופריטים כבדים בין הארונות או אל השולחן.

קניות? לא כל כך מהר

קניות יכולות לעייף כל אחד. הפתרון הפשוט ביותר הוא לקנות דרך אתרי הקניות ולבקש משלוח עד הבית. אם בכל זאת בחרתם לצאת לקניות:

  • ארגנו את רשימת הקניות לפי הסדר בהם המוצרים ממוקמים במרכול.
  • הישענו על עגלת הקניות כדי לקבל תמיכה או שבו לנוח מדי פעם.
  • בקשו מעובדי המרכול לעזור לכם בסחיבת הסלים לאוטו.
  • בבית – קחו את הזמן בפיזור הקניות בארונות ונוחו מדי פעם.

כריעה מהנה

אם אתם צריכים להתכופף כדי להגיע לחפץ כלשהו, עדיף לכרוע ברך. הכריעה מחזקת את הרגליים ואת האגן שמייצבים את המפרקים. כריעה יכולה להכאיב לברכיים – כדי לעשות זאת נכון החזיקו במשטח יציב כלשהו (למשל שולחן) ושבו לקראת כריעה. הנמיכו את גופכם נמוך ככל שתוכלו והרימו את עצמכם חזרה באמצעות שרירי הזרועות ושרירי העכוז. וודאו שהברכיים נמצאות בקו ישר עם הקרסוליים. אם כואב לכם לבצע את התנועה הזו, שבו על כיסא והתכופפו מישיבה, לא מעמידה, כדי שיהיה פחות לחץ על הברכיים.

הפחת לחץ על המדרגות

עליה וירידה במדרגות מקשות על הברך והירך. תוכלו להקל על עצמכם אם תיקחו צעד אחד בכל פעם, ותובילו את עצמכם באמצעות הרגל הפחות כואבת כשאתם עולים במדרגות, ובעזרת הרגל הכואבת כשאתם יורדים במדרגות. הישענו על מעקה המדרגות כדי לתמוך בגופכם, במיוחד אם אתם סובלים מסחיקת סחוס של מפרק הברך.

לידיעתכם: שחיקת סחוס הינה מחלה כרונית, ניתן ליטול ארטריל גוֹ לאורך זמן.